Brasov Online: [Indexdecontacte] Titus Capilnean

Thursday, 15 September 2011

[Indexdecontacte] Titus Capilnean

Titus Capilnean


Bloggerul si agentia de PR (I)

Posted: 15 Sep 2011 12:31 AM PDT

Unul din cele mai savuroase momente, generator de subiecte, folclor și momente penibile este cel în care bloggerul este pus în postura să discute cu o agenție de PR.

Aici întâlnim, în mod tradițional două situații: cea în care bloggerul e invitat la evenimente/să testeze produse sau servicii și cea în care e implicat într-o campanie integrată, el fiind vehicul de interacțiune(aici suntem la granița PR-ului cu interactive-ul). Mă ocup în cazul ăsta de prima variantă, pentru că a doua implică, în 99% din cazuri, bani, așa că problemele sunt mai puține.

Așadar, bloggerul invitat la eveniment/testare are fix două variante de comportment. Toate celelalte posibile variante duc, prin discuții, la una din cele două finalități pe care le descriu mai jos:

Bloggerul nesimțit

El se caracterizează prin atitudinea arogantă, lipsa de respect pentru omul care l-a contactat. Bloggerul crede că el îi face cel mai mare serviciu omului de PR doar prin faptul că nu l-a băgat direct în SPAM sau că i-a răspuns la telefon/DM/mesaj pe Facebook.

Ce câștigi ca blogger

  • un articol prin care arăți cât ești de șmecher și cât de fraier e omul ăla care a îndrăznit să te contacteze
  • recunoaștere din partea comentatorilor tăi, că ai avut tupeu și i-ai arătat ăleia/ăluia cine e șeful
  • o discuție la bere cu prietenii, în care râdeți de fază

Ce pierzi ca blogger

  • posibile campanii online de la clientul pe care îl reprezintă agenția, deci bani
  • posibile alte campanii de la agenția de PR, deci posibil și mai mulți bani/invitații la evenimente/beneficii
  • respectul și aprecierea oamenilor din industria de PR, pentru că genul ăsta de comportamente nu rămân nepovestite
  • posibile alte campanii de la alte agenții, din motivele expuse mai sus

Sfatul meu pentru omul de PR care se lovește de cazul ăsta

  • tratează-l pe om cu respect și profesionalism, iar la primul semn de lipsă de respect încheie conversația amiabil
  •  scoate-l pe bloggerul respectiv de pe lista ta
  • povestește comportamentul lui și altor oameni de PR, ca să știe la ce să se aștepte când îl vor contacta pe individ

Bloggerul cooperant

N-are nevoie de descriere. E cel care e simpatic, vine, scrie, e respectuos, ține legătura cu tine, te ajută și lucrează bine cu agenția.

Ce câștigi ca blogger

  • posibile campanii online de la clientul pe care îl reprezintă agenția, deci bani
  • posibile alte campanii de la agenția de PR, deci posibil și mai mulți bani/invitații la evenimente/beneficii
  • respectul și aprecierea oamenilor din industria de PR, pentru că genul ăsta de comportamente nu rămân nepovestite
  • posibile alte campanii de la alte agenții, din motivele expuse mai sus

Ce pierzi ca blogger

  • absolut nimic
Sfaturi pentru omul de PR
  • tratează-l pe om cu respect și profesionalism
  • încearcă să îl cunoști și offline mai bine pe blogger, scoate-l la o bere/cafea
  • povestește comportamentul lui și altor oameni de PR, ajută-l să crească și să ia campanii
Atunci întrebarea e – de ce să nu fii cooperant? Chiar dacă e o campanie lame, mai bine refuzi politicos și lași ușa deschisă decât să te cerți și să pierzi campanii viitoare mult mai mișto.
Articolul este primul episod și face parte dintr-un serial în care povestesc interacțiunile dintre bloggeri și agenții/clienți. 

No comments:

Post a Comment